Monday, July 6, 2009

重拾的偶像,永远的偶像。

人总是在失去了才会懂得珍惜,不是吗?

还记得我前几个月买了迈可.杰逊的CD吗?
最近迈可的声音一直都在陪伴着我。
我还记得,我认识迈可的时候我还不到十岁。
当时后他那张Black&White专辑是我每天放学后必看的卡带。
那时的自己曾经是那么忘情的在追随着迈可的舞步。
那个时候还是卡带的时代。
那时侯的他,是我最喜欢的偶像。
然而上了中学的我却渐渐遗忘了迈可,盲目的追寻那些虚有其表的歌唱团体,为的只是能跟上潮流的话题。

听见迈可逝世的消息,我起初可以说是没什么特别的感觉。
儿时的偶像对我来说已经是过去了的事情。
这种感觉对我来说已经是不陌生了。
之前听见被官司缠身的迈可我就已经没什么感觉了。
就像我说的,迈可对我来说只不过是个过去了偶像而已。
这可以轻易在我之前写过的那篇再见迈可的帖子感觉出来。
我对迈可只不过是惋惜而已。

对于一个偶像,我对迈可唯一支持就是在前两个月买了他的精选专辑。
为什么?因为当时候是超值价。
说真的,我也不明白自己为什么会花钱买迈可的专辑。
没想到,这成为了我和迈可最后的接触。
说实话,买了CD我也没好好聆听,就这样放在了一旁。
直到迈可逝世了我才再次拿出来聆听。
说真的,我并没有期待什么。

然而,当熟悉的旋律再次在我的耳边响起,我对迈可的回忆才慢慢的被勾了起来。
然后就是一遍又一遍的聆听。
熟悉的感觉排山倒海的向我倾袭过来,使我一时之间招架不过来。
我仿佛回到了我小时候的自己,就像个小小的歌迷一样,因为听见偶像的声音而感动。
只不过现在多了一丝悲伤的味道,还有遗憾和不舍。
我的心再次被迈可的歌声征服。
然后我才真正的感觉到了心痛的感觉。
我不曾为偶像而感觉到了心痛,从来都没有。
我终于理解到所有迈可.杰逊歌迷的心情。
尽管来得有点迟,然而我真的感觉到了。

虽然有过空挡期,然而迈可的音乐终究还是回到了我的心里。
我曾经有过一个偶像,我也曾经遗忘过一个。
我很肯定,我会永远记着把音乐灌进我的生命里的迈可。
今天,我重拾了我的偶像。
很遗憾的,他已经不在了。

如今的我只能在迈可的歌声中,聆听他在动人旋律里为歌迷们娓娓道来的感动。

"You Are Not Alone"

Another day has gone
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you are not alone

'Lone, 'lone
Why, 'lone

Just the other night
I thought I heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens I will bear
But first I need your hand
Then forever can begin

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
For you are not alone

Whisper three words and I'll come runnin'
And girl you know that I'll be there
I'll be there

You are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone...

献给所有喜欢迈可的歌迷。

注:本贴图皆摘自网络。

No comments: