Thursday, November 26, 2009

我的第一份摄影成绩单 - 《Wen Chau & Joan》

终于都整理完毕了,虽然过程有点艰辛,但是心里却是充实的。
对于修改整理照片,我个人有一定的坚持,那就是不论怎样,我都不会去试图改变照片里面的人物。
人像始终都是我的主题,我修改仅止于retouch,我并不会加以edit。
我不会去修饰我的人像,我认为被摄者是个怎么样的人,就应该怎么样去呈现。
我希望的是我的照片所带出来的,是整个婚礼的气氛,并不只是人物的个体美感而已。
我所追求的是按下快门的那一刹那,用我个人的角度和感觉去叙述我当时感受到的和看见的。

献给这对新人,他们的婚礼让我学到了许多。
虽然大家素不相识,但这是对我个人而言,意义非凡的一场婚礼。
能作为他们的纪录者,那是我的荣幸。







































































最后得感谢Louis Pang,没有他的教导,我不可能拍摄出今天的照片。
当然,还有一路支持着我的人,特别是Joanna,我老爸,和借了我许多器材和带我参加这一次婚礼的蔡。
谢谢你们。

8 comments:

ahbing said...

Zhong Hui you've done an excellent job :)

Ryan said...

Thx Bing, nothing better than hearing something like this from my friend...

-Angel- said...

Great job!!! 1st actual photo shoot!!!! Hope there's more to come and i'm looking forward for the next photo shoot... I can see a top photographer in making oledi... Gambateh dear!!!

Ryan said...

Thank you dear, that means a lot to me...well after sometime... i think i finally hav started my first step...wish good luck for me..

Unknown said...

a lot of happy and touching moments captured! i especially like the one with the bride getting out from the car, with the red umbrella. :)

-jen

Ryan said...

thx jen, i like the one right after the pic u liked....

Unknown said...

oh yes.. he (her dad?) very 用心 help her put on the necklace.. touching one..

-jen

Ryan said...

its actually her dad in law, i love the composition in that particular photo....lucky me...