Monday, January 11, 2010

现实遇梦想

人到底是不是因梦想而伟大,我想我真的不晓得。我自小就是一个喜欢做梦的人,这一点一直到现在都没有改变。不同的是,小时候做梦不需要考虑现实,长大了以后就连做梦都必须考虑现实。我想这是非常可悲的,不过确实是丝毫没有办法的事情。

靠摄影来赚钱是我的梦想,尽管这是个迟来的梦想,但确实是非常明确的一个梦想。有些事情来得时候,不管是早还是迟,只要是对的,心里就会有股声音告诉自己,这就对了,就是这样。摄影于我,就是这样的感觉。

只是现在的我正处于一种,怎么说,应该算是进退两难的情况当中。我现在正为我的老爸工作,严格算起来应该不算是工作,那比较像是减轻他们的一点负担(尽管我想应该并没有轻上多少)。好了,要是我就这样不顾一切的抛下一切就去投身摄影的话,心底究竟会过意不去,非常的过意不去。可是我确实深切的感觉到了自己已经没有办法再呆上多久了,那种翅膀被束缚的感觉已经困扰我很久了,非常令人沮丧的感觉。

尽管算不上是多累人的生活,然而我真的感到很累,很无力,无助。

4 comments:

jen poh said...

与你分享读到一些平面设计师的话,让我增加自己的信心 :)

- “乐在工作及其结果,才是成功的定义。”- Steve Liska
- “我想,主要是天真和过份的热诚,你没时间去想失败或是伟大的远景。你能顾到的只有当下”。 - Ingrid Sidie

嗯。。 我想,偶尔要想想伟大的远景,但真的,如果能常常活在当下,那是最幸福的。

ahbing said...

jen poh's comment is valuable. Do you always have these inspiring sentence written on piece of notes? ;)

Zhong Hui, have you ever tried speaking to your dad about this matter, and see what he thinks? He probably have another perspective to share.

Ryan said...

Hmm, speaking about this, my dad will always support me, i know that. But i just feel bad to just walk away like that, i've been in this line for 1 and a half year, i know tough it is. I'm in a dilemma situation now. But anyhow, i try to do as freelance first, then slowly develop myself, i still hav 2 courses in front of me, lets see what will happen to me after August....

jen poh said...

hi ah bing, thanks :) well.. i do write down quotes, or sentences, sometimes even paragraphs that move me from books and mags i read. (copied down a lot, but hope to live by them more sincerely)

ps, i'm quite a frequent on your blog (one of the silent followers), and always end up laughing out loud! enjoy the straightforward, down to earth and
highly mood lifting posts from you. thank you for blogging and sharing! :D